"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday, 1 May 2014

Fadhilat puasa di bulan Rejab...

Assalamualaikum wbr...,



Alhamdulillah hari ni kita dah masuk bulan Rejab... terasa semakin hampir kita dengan bulan Ramadhan.. tapi adakah kita sempat bertemu bulan Ramadhan...? Jom kita panjatkan doa agar kita diberi kesempatan untuk bertemu Ramadhan, bulan yang penuh keberkatan... rindunya Ramadhan.. semoga dapat bertemu dan merebut keberkatannya... semoga kita dapat menjalani Ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun lepas... tapi jangan ingat Ramadhan je... bulan Rejab pun banyak barakahnya... selain sibuk berpuasa ganti sebab dah nak masuk Ramadhan, perbanyakkanlah puasa sunat ya... pahala dapat, badan pun lebih sihat... dapat gak train perut tu terutamanya yang ada gastrik tu kan hihihi... tak lah perut tu terkejut, katanyaa.. 

Oklah.. jom tengok fadhilat berpuasa di bulan Rejab... sharing is caring..
  • Puasa sehari pada bulan Rejab mendapat syurga tertinggi (Firdaus).
  • Puasa dua hari dilipatgandakan pahalanya.
  • Puasa tiga hari pada bulan Rejab dijadikan parit yang panjang, yang menghalangkan dia keneraka (panjangnya setahun perjalanan).
  • Puasa empat hari pada bulan Rejab diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah Dajal di hari kiamat.
  • Puasa lima hari pada bulan Rejab, aman daripada azab kubur.
  • Puasa enam hari pada bulan Rejab, keluar kubur bercahaya muka.
  • Puasa tujuh hari pada bulan Rejab, ditutup daripada tujuh pintu neraka.
  • Puasa lapan hari pada bulan Rejab, dibuka baginya lapan pintu syurga.
  • Puasa sembilan hari pada bulan Rejab keluar dari kuburnya lalu, MENGUCAP DUA KALIMAH SHAHADAH tidak ditolak dia masuk syurga.
  • Puasa 10 hari pada bulan Rejab Allah jadikan baginya hamparan perhentian di Titi Sirotolmustaqim pada tiap-tiap satu batu di hari kiamat.
  • Puasa 16 belas hari pada bulan Rejab akan dapat melihat wajah Allah di dalam syurga dan orang yang pertama menziarahi Allah di dalam syurga.
  • Puasa 19 belas hari pada bulan Rejab, dibina baginya sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahim a.s dan Nabi Allah Adam a.s.
  • Puasa 20 hari pada bulan Rejab, diampunkan segala dosanya yang telah lalu. Maka mulailah beramal barang yang tinggi daripada umurnya (pembaharuan umur).
Berkata Saidina Ali:

* Puasa Rejab 13 hari seperti puasa tiga ribu tahun.
* Puasa Rejab 14 hari seperti puasa sepuluh ribu tahun.
* Puasa Rejab 15 hari seperti puasa seratus ribu tahun.

Sama2 kita cuba berpuasa sebanyak mungkin di bulan Rejab ni... Moga sama2 dapat manfaat dan ganjaranNya... amin.. :))

Sampai nanti, XOXO..!
Miza Ahmad
Pengedar Sah Shaklee (ID 913363)
COD sekitar Bayan Lepas, Teluk Kumbar, Sungai Ara, Gelugor, Pulau Pinang.
019-4567 268
mayya7278@gmail.com

No comments:

Post a Comment