"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sunday, 27 March 2016

Resipi Kek Pisang Yang Moist, Mudah dan Confirm Jadi...!

Assalamualaikum... knok knok knok...!!!!

Uiiiiii lama giler Miza tak update blog no...!!!! Agaknya sebab tu baru2 ni ada org wassap nak tya brg Shaklee... dia tya, masih buat Shaklee ke...?


Hehehehe... masih aktif lagi berShaklee sebenarnya.. cuma sejak naik pgkat jd emak anak 4 ni.. dan kebetulan juga dh mula bekerja... bz tahap gaban.. tak sempat nak update blog... Miza byk spend msa kt IG dan FB ja buat msa ni...


Tapi... mulai hari ini, saat ini... in sha Allah Miza akan cuba update blog plg2 kurg 1 perenggan utk 1 entri.. hahaha buleh...???


Pjg pulak la membebel mak jemah ni... pagi2 sepiee ni (jam dah pukul 2.25 pg wehhh)... miza nak share resipi kek pisang yg Miza baru buat td... sukatan dan bahan senang... pastu sedap baq anggg.... jiom tgk resipi...

 
kek pisang kukus mudah sedap

KEK PISANG KUKUS CONFIRM JADI

Bahan2
1 1/2 cawan tepung gandum
1 sk baking powder
1 sk soda bikarbonat
1 biji telur
1 cawan gula halus
1 cawan minyak
1 cawan pisang


Cara2nya


1. Blend gula dan telur sehingga kembang
2. Masukkan pisang dan minyak. Blend lg.
3. Dalam bekas lain, ayak tepung gandum, baking powder dan soda bikarbonat.
4. Masukkan bahan2 yg dh blend tadi ke dalam bekas berisi tepung.
5. Gaul sebati, tuang dlm loyang yg telah disapu minyak atau lapik baking paper.
6. Kalau loyang besar, kukus 30-45 minit @ sampai masak. Boleh gak guna bekas kecil2 tu, lagi cepat masak.. dlm 10-15 minit dh masak.
7. Sejukkan, keluarkan dari loyang dan makan...!!

 

Tadi Ain, anak kedua Miza rasa... dia kata sedap... kira mmg sedap la tu sbb Ain ni kureng sikit kek2 ni.. tak macam kakak sulung dia, Yasmin..

So apa lagi... try lah buat... senang je kan... kompom jadi ni.. anak2 pun suka.. boleh buat kudapan minum petang atau pun sarapan minum pagi...


Yg pastinya.. bg Miza... mmg akan ada ulanganlah resipi ni sebab sukatan senang, bahan senang, buatnya pun senang... sedap lak tu... yg penting ada pisang je.. bahan lain tu mmg ada je kt umah ni...


Ok less is more... udah2 le mengarang ye dak... semoga esok2 ada lg entri.. bkn berbulan dr skrg pulak! Hahahaha

1 comment:

  1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan http://www.pesugihanputih88.com/

    ReplyDelete